• LBI/

LBi förvärvar Starring och etablerar marknadsledarskap i Stockholm

Report this content

LBI International AB (“LBi”), det internationellt ledande digitala byrånätverket, har förvärvat Starring, en ledande interaktiv byrå i Stockholm. Kombinationen av Starring och LBi:s lokala verksamhet, etablerar LBi:s byrånätverk som marknadsledare i Stockholm.

Kombinationen av Starring och LBi-byrån Framfab Stockholm skapar en marknadsledare i Stockholm vad gäller digitala marknadsförings- och kommunikationslösningar. Starrings vd Petra Stenqvist kommer att fortsätta driva den sammanslagna verksamheten under det existerande namnet Starring, som en del av LBi-byrån Framfab, i Sverige. Förvärvet kommer att bidra positivt till företagets vinstnivå. LBi erlägger en första kontant betalning som sedan följs av ytterligare betalningar vars utfall baseras på framtida resultat.

– Vi är verkligen mycket nöjda att få med Starring i vårt internationella nätverk. Kompetenta medarbetare, högklassigt arbete och starka kundrelationer kompletterar vår nuvarande verksamhet i Stockholm mycket bra, säger Jesper Andersen, vice vd för LBi samt vd för Framfab i Skandinavien.

Interaktiva byrån Starring med 32 medarbetare har sedan 1996 utvecklat över 200 webbsajter och 500 kampanjer. Starring arbetar med kunder som till exempel Allers, Björn Borg, Lindex, Svenska Spel, Swedbank, Trygg Hansa och Vasakronan. Omsättningen för 2006 förväntas överstiga 40 MSEK.

– Genom det bredare spektrumet av tjänster och erfarenhet som LBi tar med sig in i den nya kombinationen kommer vi att kunna ge våra kunder möjlighet till en bättre service. Kombinationen kommer också att stärka vår position när det gäller att öka och bredda vår affärsutveckling. Starring kommer även i den nya kombinationen att fortsätta utveckla och vässa sin position som stilbildande inom interaktiv kommunikation i Stockholm, säger Petra Stenqvist, vd för Starring.