Ny ledning aviseras i Framfab

Ny ledning aviseras i Framfab Framfab presenterar i dag förslag på en ny ledningsgrupp i företaget. Den nya ledningsgruppen kommer att börja verka den 1 februari 2000 under förutsättning att Guides aktieägare godkänner det föreliggande förvärvserbjudandet av samtliga aktier i Guide Konsult AB. Erbjudandet går att läsa i sin helhet på www.framfab.se. Om det antas kommer den nya ledningsgruppen bestå av: Jonas Birgersson, CEO, Johan Haeggman, CFO, Peter Svanfeldt, VP Client Development, Johan de Verdier, VP Swedish Operations, Johan Wall, EVP International Operations, Martin Anderlind, VP Market Communications, Sofia Ericsson, VP Mergers & Acquisitions, Mattias Söderhielm, CSO Chief Strategy Officer, Jonas Norrbom, VP Integration, och Tim Frank Andersen, VP International Sales & Marketing. - Tillsammans bildar Guide och Framfab något helt nytt på marknaden. Det nya bolaget kommer att kunna erbjuda kunderna kraftfulla helhetsåtaganden inom allt från Internet till bakomliggande system, säger Guides VD och koncernchef Johan de Verdier. Johan de Verdier kommer att leda den svenska verksamheten från Göteborg. - Genom förvärvet av Guide får vi möjligheten att möta de stora och snabbt växande behoven på befintliga marknader samtidigt som resurser frigörs för ytterligare offensiva satsningar i Europa och USA. Förmågan att ta nya kontrakt för multinationella kunder ökas väsentligt, säger Jonas Birgersson, VD Framfab. Framfab har dessutom anställt Ola Kallemur, Press Relations Manager och Niclas Lilja, Manager Investor Relations. För mer information kontakta: Jonas Birgersson, VD Framfab, 070-515 27 62, jonas.birgersson@framfab.se Johan de Verdier, VD Guide, 08-634 45 00, 070-684 00 94, johan@guide.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08-545 258 21, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Niclas Lilja, Manager Investor Relations Framfab, 08-545 258 09, niclas.lilja@framfab.se, www.framfab.se, www.guide.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av drygt 750 medarbetare (1500 inkl Guide) fördelade på 22 kontor lokaliserade i Göteborg, Köln, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Palo Alto, Paris, Stockholm, Uppsala och Västerås. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Electrolux Ericsson, France Telecom, Ikea Internationella Röda Korset, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00240/bit0002.pdf