Pharmacia Sverige skriver avtal med Framfab

Pharmacia Sverige skriver avtal med Framfab Pharmacia Sverige AB har skrivit avtal med Framfab Health, en av det internationella internetkonsultföretagets Framfabs fem branschvertikaler. Pharmacia Sverige AB är det svenska marknads- och försäljningsbolaget för Pharmacia, ett av världens största läkemedelsföretag med fler än 60 000 anställda i 60 länder. Framfab ska stödja Pharmacia Sverige i en mängd internetrelaterade verksamheter. Fokus kommer att ligga på strategisk rådgivning och utveckling av digitala tjänster. Uppdraget har redan inletts och de första resultaten i det långsiktiga samarbetet kommer att lanseras i slutet av april. - Framfab Health kom ut som vinnare i vår process med att finna en ny partner och vi är övertygade om att Framfab är en stark partner när vi möter de nya digitala utmaningarna, säger Petra Eurenius, informationschef Pharmacia Sverige AB. - Pharmacia är en drömkund. Ett starkt varumärke, hög trovärdighet och stor förståelse för hur digitala tjänster kan vara drivande i verksamheten. Att hjälpa Pharmacia digitalisera sina processer är precis den sorts utmaning som vi älskar, säger Johan Wall, VD Framfab. Carl Ola Engelmarc, ansvarig för Framfab Health, säger att han och resten av Framfab Health är stolta över att få arbeta med Pharmacia Sverige: - Läkemedelsföretagen i Europa står inför enorma utmaningar. Det rör sig inte bara om pressade marginaler, utan också om ny och starkare konkurrens, nya affärsmodeller och ett starkare konsumentinflytande. I framtiden kommer vi att få se en ny modell av vårdprocesser, där patienten, vårdgivaren och företag som Pharmacia samarbetar på ett helt nytt sätt. För ytterligare kommentater: Leif Andersson, vice president Corporate Communications FRAMFAB +46 709 41 22 32, leif.andersson@framfab.se Carl Engelmarc, Director Framfab Health, +46 709 41 25 53, carl.engelmarc@framfab.co.uk Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att skapa nya affärer för nätverksekonomin genom strategisk rådgivning och digitala tjänster. Framfab skiljer sig från andra stora internetkonsulter genom att skapa värden för våra kunder med separata affärsområden som kompletterar kärnverksamheten Dessa affärsområdet är Boosters, Software och forsknings- och utvecklingscentrat Framfab Labs. Framfab har kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Storbritannien, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyskland, USA och Österrike. Många välkända globala företag arbetar med Framfab: 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Carlsberg, Electrolux, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, Gore-Tex, Groupe Pernod Ricard, Kelloggs, Packard-Bell, Nike Europe, SAAB, SAS, Viag Interkom, Volvo Car Corporation och AB Volvo. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01440/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01440/bit0002.pdf