Välkommen till extra bolagsstämma i LBI International AB (publ)

Aktieägarna i LBI International AB (publ) kallas härmed till extra bolagsstämma onsdag 11 oktober 2006 klockan 13.00, Nordic Sea Hotel, Vasaplan 4, vid Centralstationen, i Stockholm.

Anmälan med mera Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman ska: – dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken torsdag 5 oktober 2006, – dels anmäla sig till LBI International senast torsdag 5 oktober 2006 klockan 16.00 per: E-mail: anita.hallgren@framfab.com Post: LBI International AB (publ) Attention: Anita Hallgren Box 38078 100 64 Stockholm Fax: 08 411 65 95 Telefon: 08 41 00 10 39 Vid anmälan ska uppges namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer samt eventuella biträden. Sker deltagande med stöd av fullmakt ska denna insändas i samband med anmälan om deltagande i bolagsstämman. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste tillfälligt låta omregistrera aktierna i eget namn för att äga rätt att delta i stämman. Aktieägaren måste underrätta förvaltaren om detta i god tid före torsdag 5 oktober 2006 då omregistreringen måste vara verkställd. Förslag till dagordning 1. Stämmans öppnande 2. Val av ordförande vid stämman 3. Upprättande och godkännande av röstlängd 4. Framläggande och godkännande av dagordning 5. Val av en eller två protokolljusterare 6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad 7. Beslut om valberedning 8. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna 9. Val av revisorer 10. Beslut om nyemission av aktier för att erlägga tilläggsköpeskilling avseende förvärvet av Oyster Partners Limited 11. Beslut om utställande av personaloptioner i enlighet med koncernens optionsprogram 12. Beslut om emission av teckningsoptioner 13. Stämmans avslutande Förslag till beslut Beslut om valberedning (punkt 7): Representanter för vissa större aktieägare föreslår att vissa av valberedningens medlemmar byts ut. Förslag på personer att ingå i valberedningen kommer att offentliggöras och finnas tillgängligt på Bolagets webbsida i god tid innan bolagsstämman. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna (punkt 8): Valberedningens förslag till arvoden till styrelse och revisorer kommer att offentliggöras och finnas tillgängligt på Bolagets webbsida i god tid innan bolagsstämman. Val av revisorer (punkt 9): Valberedningen föreslår att Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB utses till revisorer i bolaget. Tidigare revisorer valdes vid årsstämma 4 april 2003 för en period av fyra år. Valberedningen föreslår att Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB väljs till revisorer för den återstående mandattiden, vilket innebär att nästa revisorsval kommer att äga rum vid årsstämman 2007. Förslag till beslut om nyemission av aktier för att erlägga tilläggsköpeskilling avseende förvärvet av Oyster Partners Limited (punkt 10): Bolaget har enligt avtal 9 maj 2005 förvärvat samtliga aktier i Oyster Partners Limited, ett bolag registrerat i England. Enligt avtalet ska LBI International erlägga tilläggsköpeskilling vid två tillfällen, varav den första under 2006 och den andra under 2007. Den första tilläggsköpeskillingen har avtalsenligt erlagts under första delen av 2006. Avtalet innehåller emellertid en klausul om acceleration, vilken har utlösts i och med fusionen mellan Framfab och LB Icon. Den andra tilläggsköpeskillingen ska således erläggas under hösten 2006. Tilläggsköpeskillingen uppgår till 81 100 200 SEK och betalningen ska erläggas med nyemitterade aktier i LBI International. Styrelsen föreslår att bolagsstämman, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, beslutar om ökning av bolagets aktiekapital med högst 4 058 255 SEK genom kvittningsemission av högst 1 623 302 nya aktier till en teckningskurs av 49,96 SEK. Rätt att teckna de nyemitterade aktierna ska tillkomma de säljare som enligt avtalet av 9 maj 2005 är berättigade till den andra tilläggsköpeskillingen. Betalning av aktierna ska ske genom att de teckningsberättigade kvittar sin fordran mot Bolaget beträffande den andra tilläggsköpeskillingen. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att fullgöra Bolagets skyldigheter mot säljarna av Oyster Partners Limited. Utspädningseffekten vid full teckning av aktierna motsvarar cirka 2,61 % av kapital och röster. Erläggande av tilläggsköpeskillingen innebär att anställda i koncernen tecknar aktier i Bolaget vilket innebär att beslutet för sin giltighet kräver biträde av aktieägare med minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna. Beslut om utställande av personaloptioner i enlighet med koncernens optionsprogram (punkt 11): Vid den extra bolagsstämma som hölls 11 oktober 2000 beslutades att anta ett globalt aktieoptionsprogram (Optionsprogrammet) till förmån för nuvarande och framtida anställda i koncernen (personaloptioner). Lösenpriset för optionerna i Optionsprogrammet ska i allt väsentligt motsvara marknadsvärdet på bolagets aktier vid tidpunkten för utställande av optionerna. Inlösenperioden för optionerna ska beslutas av styrelsen, men optionerna ska inte kunna utnyttjas tidigare än sex månader och inte senare än sju år efter datumet för utställandet, under förutsättning att den anställde vid tidpunkten för utnyttjandet fortfarande är anställd i koncernen. Syftet med optionsprogrammet är bland annat att skapa förutsättningar för att behålla och rekrytera kompetent personal till koncernen och att motivera de anställda. Som en följd av fusionen mellan Bolaget och LB Icon, berättigar de personaloptioner som har utställts enligt LB Icons optionsplan innehavarna av personaloptionerna att erhålla aktier i Bolaget. Mer information om Optionsprogrammet finns bland annat i fusionsplanen och LB Icons årsredovisning, som kan erhållas från Bolaget. För att attrahera och behålla nyckelmedarbetare föreslår styrelsen att bolagsstämman godkänner att Bolaget utställer högst 1 835 000 nya personaloptioner till koncernens ledande befattningshavare och nyckelmedarbetare på de villkor som gäller enligt Optionsprogrammet, vilket är baserad på de principer som antogs vid den extra bolagsstämman 11 oktober 2000. Om samtliga ovanstående personaloptioner utnyttjas kommer ledande befattningshavare och nyckelmedarbetare att förvärva aktier i bolaget till ett antal motsvarande en utspädningseffekt på cirka 2,87 % och med hänsyn tagen till den kommande aktieemissionen enligt punkten 10 ovan. Med hänsyn tagen till tidigare antagna incitamentsprogam för de anställda uppgår den sammanlagda teoretiska utspädningseffekten till cirka 4,83 % . Utspädningseffekten vid beaktande endast av de optioner där teckningskursen kan komma att uppnås uppgår till cirka 4,76 %. Förslaget under denna punkt innebär att anställda i koncernen tilldelas köpoptioner vilka berättigar till förvärv av aktier i bolaget, vilket innebär att beslut om antagande av Optionsprogrammet är giltigt endast om det biträds av minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna. Beslut om emission av teckningsoptioner (punkt 12): För att möjliggöra utställande av optionerna enligt punkt 11 ovan föreslår styrelsen att bolagsstämman beslutar om emission av 1 835 000 teckningsoptioner. Rätt att teckna optionerna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma en av bolaget utsedd bank eller fondkommissionär som ingått avtal med Bolaget om administration av Optionsprogrammet. Teckningsoptionerna ska tecknas utan vederlag. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att säkerställa fullgörande av optionsutfästelser enligt ovan nämnda optionsprogram. Vid fullt utnyttjande av optionerna kommer Bolagets aktiekapital att öka med 4 587 500 SEK. Utspädningseffekten vid fullt utnyttjande motsvarar cirka 2,87 % av kapital och röster. För att vara giltigt måste beslutet biträdas av aktieägare med minst två tredjedelar av såväl avgivna röster som vid stämman företrädda aktier. Övrigt Styrelsens fullständiga förslag till beslut inkluderande styrelsens redogörelser enligt 13 kap 6-7 §§ och 14 kap 8 § aktiebolagslagen, revisorernas utlåtande över redogörelserna samt redovisningshandlingar och revisionsberättelser finns tillgängliga hos Bolaget på Krukmakargatan 37A i Stockholm, telefon 08 41 00 10 39, från och med idag, och utsänds till aktieägare som så begär. Stockholm i september 2006 LBI International AB (publ) Styrelsen