Chefslöner 2012: Vad tjänar Sveriges chefer?

Ledarna, Sveriges chefsorganisation, presenterar årets chefslönestatistik tisdagen den 20 mars klockan 11.00.

Vi svarar bland annat på:

-         Vad tjänar Sveriges chefer?

-         Hur många chefer har bonus och rörliga lönedelar?

-         Vilka chefsbefattningar har högst lön, och vilka har lägst?

-         Var i Sverige tjänar cheferna mest respektive minst?

-         Vad påverkar chefernas löner?

Annika Elias, ordförande i Ledarna presenterar chefslönerna tillsammans med Krister Andersson som är statistikansvarig. Materialet i chefslöneundersökningen representerar alla Sveriges chefer. Det är insamlat under sista kvartalet 2011 och bygger på uppgifter från 66 700 chefer. Totalt finns 326 befattningar med.

Efteråt serveras en enklare lunch och det finns tid att ställa frågor till Krister Andersson och Annika Elias.

Välkommen!

Tid:               Tisdagen den 20 mars klockan 11.00 – 12.00

Plats:           Ledarna, S:t Eriksgatan 26, plan 3

OSA:             Fredrik Gustafsson, fredrik.gustafsson@ledarna.se eller 0733-01 73 19

Om Ledarna

Ledarna är Sveriges chefsorganisation, chefernas egen organisation med över 87 000 medlemmar. Medlemmarna är chefer i alla branscher och på alla nivåer. Hos oss får cheferna dubbelt stöd, både i yrkesrollen som chef och som anställd - och alltid med utgångspunkt i varje chefs individuella behov. Vill du veta mer besök oss på www.ledarna.se. Presstelefon 08-598 99 333.