Ledarstudion skapar ett ledarhus

För 15 år sedan öppnades för första gången dörrarna till Ledarstudion. Nu är det dags för nästa steg när de tar över hela huset på Hälsingegatan 2 i Stockholm.

På bild: Lena Ahlström, grundare Ledarstudion. Foto: Anja Dahlgren

Ledarstudion erbjuder praktisk färdighetsträning i kommunikation och ledarskap med verktyg bland annat från scenens värld. Verksamheten, som har funnits och ständigt utvecklats under 15 år, har idag 20 anställda – och ytterligare 15 certifierade handledare. Nu expanderar verksamheten när de tar över hela huset på Hälsingegatan 2.

I och med övertagandet av de stora lokalerna på bottenplanet går Ledarstudion från 6 till 8 studior och från 3 till 4 plan. Därmed tar Ledarstudion ett nytt steg. Expansionen möjliggör stora evenemang för enskilda kunder och den nya våningen har plats för 300 personer där gemensamma pass kan varvas med träning i mindre grupper i husets alla studior.

Drömmen om att kunna erbjuda ett helt hus, där man kan träna på sin förmåga att leda sig själv och andra, är nu en verklighet, berättar Lena Ahlström, grundare och VD på Ledarstudion. Visionen har alltid varit att skapa Ledarnas Studio, som fungerar ungefär på samma vis som Actors Studio.

Samtidigt som den nya våningen invigs den 29 maj nylanseras också hemsidan med en ny, tydligare grafik.

För mer information kontakta gärna: Emelie Engström, presskontakt Ledarstudion på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie@editk.se.

Ledarstudion grundades 2002 av ledningsutvecklare Lena Ahlström och erbjuder praktisk färdighetsträning i kommunikation och ledarskap med verktyg från scenens värld. Företaget har idag 20 anställda och ytterligare 15 certifierade handledare som arbetar med ett unikt eget koncept inom ledarskaps-, kompetens- och teamutveckling.
Ledarstudion har ett eget hus i hjärtat av Vasastan med 8 sceniskt utrustade studior på fyra våningsplan. Bland kunderna finns: Vasakronan, Academic Work, PwC, Astra Zeneca, Grant Thornton, Klarna, Bonnier Business Media, Ericsson Systembolaget, Vattenfall, IKEA, Netlight Consulting. www.ledarstudion.se.

För 15 år sedan öppnades för första gången dörrarna till Ledarstudion. Nu är det dags för nästa steg när de tar över hela huset på Hälsingegatan 2 i Stockholm.

Drömmen om att kunna erbjuda ett helt hus, där man kan träna på sin förmåga att leda sig själv och andra, är nu en verklighet. Visionen har alltid varit att skapa Ledarnas Studio, som fungerar ungefär på samma vis som Actors Studio.
Lena Ahlström, grundare och VD på Ledarstudion