Ekonomi24 erhåller kapitaltillskott om 9,3 Mkr

Ekonomi24 erhåller kapitaltillskott om 9,3 Mkr Ledstiernan genomför en följdinvestering om 2,4 Mkr i portföljbolaget Ekonomi24, en internetbaserad affärstidning med fokus på aktuella börs- och företagsrelaterade nyheter. Totalt erhåller Ekonomi24 ett kapitaltillskott om 9,3 Mkr. Huvudägarna NextGear Invest Ltd och Purpose AB investerar tillsammans 5,6 Mkr i föreliggande emission och ökar därmed sitt ägande i Ekonomi24 till 44%. - Under hösten kommer Ekonomi24, i likhet med ett stort antal andra dagstidningar, att börja ta betalt för innehållet på sajten. Bolaget går således en spännande höst till mötes med nya intäktsmöjligheter. Det känns positivt att våra huvudägare står bakom oss i denna offensiva satsning, säger Thomas Peterssohn, VD och chefredaktör på Ekonomi24 - Ekonomi24 har på kort tid tagit positionen som en av de största nätbaserade affärstidningarna i Sverige. Den höga kvalitén på redaktionen skapar goda förutsättningar för bolaget att på ett framgångsrikt sätt börja ta betalt för sajten, säger Johan Wachtmeister, VD på Ledstiernan. Ledstiernan ökar i och med följdinvesteringen sin ägarandel i Ekonomi24 från 23,5 procent till 24,6 procent (22,1 procent1)). 1) Efter full utspädning av optioner För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Wachtmeister, VD Ledstiernan Tel: 08-545 035 00 eller 0708-78 41 20 Thomas Peterssohn, VD Ekonomi24 Tel: 08-506 268 00 eller 073-682 68 30 Ledstiernan AB Ledstiernan bygger Europas ledande seed och venture capital bolag med fokus på mobil kommunikation. Ledstiernan är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (www.ledstiernan.se). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00430/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00430/bit0001.pdf