IBM och Ledstiernan inleder samarbete

IBM och Ledstiernan inleder samarbete IBM och Ledstiernan har tecknat ett s.k. Technical Alliance Agreement som innebär att IBM blir en "preferred solution provider" hos Ledstiernans portföljbolag. Samarbetet innebär att Ledstiernans portföljbolag får ta del av IBMs teknologi och erfarenhet av att utveckla och implementera avancerade mobila lösningar. De erbjuds möjlighet till exponering hos IBMs kunder och får tillgång till IBMs globala kontaktnät och marknadskanaler. IBM är en tung industriell aktör med lång erfarenhet av IT och mobil teknologi. Det är en samarbetspartner som genom sin erfarenhet och sitt kontaktnät ger oss och våra portföljbolag ett mervärde i relationen till våra nuvarande och potentiella kunder och samarbets-partners, säger Johan Wachtmeister, VD på Ledstiernan. Avtalet har redan lett till att flera av Ledstiernans portföljbolag inlett samarbete med IBM. Ett exempel är företaget Ambio där IBM tillsammans med bland annat AU-system utvecklar företagets Focuz-system som är en mobil lösning för fastighetsbolag. Samarbetet med Ledstiernan ingår i en global strategi där vi valt ut ett fåtal riskkapitalister i Norden för att få tillgång till nya kreativa teknologier och lösningar som kan stärka och bredda IBMs utbud. Gemensamt med Ledstiernans portföljbolag kan vi utveckla helhetslösningar adresserade till befintliga och nya kunder och områden., säger Torbjörn Chami, Nordenchef för IBM NetGeneration. För ytterligare information kontakta: Johan Wachtmeister, VD Ledstiernan tel 08-545 035 10, 0708-78 41 20 e-post: johan.wachtmeister@ledstiernan.com Torbjörn Chami, Nordenchef för IBM Net Generation. Tel 08-793 22 52, 070-793 22 52 e-post: chami@se.ibm.com Barbro Lådö, Presschef Tel: 08-793 10 47, 070-793 10 47 E-post: barbro_lado@se.ibm.com Ledstiernan AB bygger Europas ledande seed och venture capital bolag med fokus på mobil kommunikation. www.ledstiernan.se IBM Net Generation är en affärsenhet inom IBM vars syfte är att introducera IBMs kunnande och lösningar inom IT till nystartade och etablerade företag med nya affärsmodeller inom segmenten service providers, wireless e-business, life sciences, media, e-market places och Internet. För mer information: www.ibm.com/netgeneration ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00010/bit0002.pdf