LeoVegas beviljas spellicens för den danska marknaden

Report this content

Mobilspelsbolaget LeoVegas har idag beviljats en spellicens för den danska marknaden. Lanseringen beräknas ske under hösten. Med fokus på tillväxt och ambitionen att erbjuda den främsta spelupplevelsen i mobilen expanderar nu LeoVegas in i ytterligare en lokalt reglerad marknad.

LeoVegas expansionsstrategi bygger på att använda sitt globala varumärke tillsammans med ett lokalt affärsinriktat team. Detta ger de rätta förutsättningarna för en lyckad lansering och långsiktigt tillväxt. Lanseringen i Danmark kommer att genomföras utan omfattande ökning av LeoVegas nuvarande organisation. Vårt Danska team har gedigen erfarenhet av digital marknadsföring och den danska spelmarknaden.

"LeoVegas expansion fortsätter och det är glädjande att se hur vi växer på nya marknader. Vår strategi att gå in i reglerade marknader eller marknader som står inför en reglering känns som ett vinnande koncept. Jag är övertygad om att vår marknadsledande mobila produkt, datadrivna arbetssätt inom marknadsföring och ett starkt lokalt team kommer bidra till en framgångsrik lansering i Danmark där ingen ännu tagit den mobila positionen.", säger Gustaf Hagman, Group CEO.

Den danska marknaden för spel online 2016 beräknas enligt H2 Gaming Capital uppgå till 4,6 miljarder DKK.

LeoVegas har nu spellicenser på Malta, i Storbritannien och i Danmark.

Denna information är sådan information som LeoVegas AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5:e oktober 2016 kl. 08:00 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gustaf Hagman, Group CEO och medgrundare: +46 70-880 55 22, gustaf.hagman@leovegas.com
Philip Doftvik, Head of Corporate Finance and Investor Relations: +46 73 512 07 20, philip.doftvik@leovegas.com
Besöksadress: Sveavägen 59, Stockholm
Organisationsnummer: 556830-4033

Om mobilspelsbolaget LeoVegas
LeoVegas vision är att skapa den främsta spelupplevelsen och vara nummer ett inom mobilspel. Verksamheten präglas av prisbelönt innovation och stark tillväxt. LeoVegas teknikutveckling sker i Sverige medan den operativa verksamheten är baserad på Malta. Det svenska moderbolaget LeoVegas AB (publ) investerar i företag som erbjuder spel via mobila enheter och datorer samt företag som utvecklar relaterad teknik. LeoVegas har fått stor uppmärksamhet internationellt och har vunnit ett flertal utmärkelser. Bland annat "Nordic Operator of the year", "Mobile Marketing Campaign of the year", "Innovation in Mobile and Tablet of the year" vid internationella EGR Awards. LeoVegas är utvecklat "Mobile-First" och ligger i framkant med den senaste teknologin på marknaden för mobilspel. Med bas i en framstående spelupplevelse, långsiktiga kundrelationer och etableringen av ett starkt varumärke har Bolaget med innovativ, effektiv och datadriven marknadsföring attraherat en kontinuerligt växande kundbas. Mobilspelsbolaget LeoVegas har sedan start visat stark tillväxt varje kvartal. Bolagets aktie är listad på First North Premier och Avanza Bank AB är Bolagets Certified Adviser. Mer om LeoVegas på www.leovegasgroup.com  eller www.leovegas.com.