LeoVegas utser Jarl Modén till Chief Product Officer (CPO)

Report this content

CPO rollen inrättades i samband med LeoVegas kvartalsrapport för det tredje kvartalet 2017. Jarl Modén har haft rollen som tillförordnad CPO i en övergångsperiod där det parallellt löpt en utvärderingsprocess. Bolaget har beslutat att utse Jarl till permanent CPO. Jarl ingår nu i ledningsgruppen för LeoVegas.

"Ända sedan jag började på LeoVegas har jag blivit extremt imponerad och inspirerad av den fantastiska tillväxten och drivet från mina kollegor för att utveckla den bästa mobila spelupplevelsen på marknaden Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta i den nya rollen som CPO och ska fortsätta att bygga den ledande produktorganisationen i branschen samt accelerera vår produktinnovation ytterligare" Säger Jarl Modén, CPO.

Jarl Modén har jobbat inom spelbranschen samt marknadsföring online sedan 2002, hos bolag som Ladbrokes, Entraction och IGT. Sedan 2007 har Jarls fokus legat på produktutveckling med befattningar som Head of Turnkey - Product Management och Head of Platforms. Jarl har varit anställd hos LeoVegas sedan 2014 och hade tidigare befattningen Head of Product.

"Det känns väldigt bra och naturligt att det blir Jarl som axlar ansvaret som vår CPO. Han är helt rätt person att bygga vidare på vår produktorganisation som tillsammans med vår teknikorganisation står för en fjärdedel av arbetsstyrkan. Jarl är också en person som representerar vår företagskultur på ett föredömligt sätt och jag ser framemot vad han och hans team kommer att åstadkomma framöver, " Säger Gustaf Hagman, Group CEO.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gustaf Hagman, Group CEO och medgrundare: +46 70-880 55 22, gustaf.hagman@leovegas.com
Philip Doftvik, Head of Investor Relations: +46 73 512 07 20, philip.doftvik@leovegas.com
Besöksadress: Luntmakargatan 18, Stockholm
Organisationsnummer: 556830-4033

Om mobilspelsbolaget LeoVegas
LeoVegas vision är att skapa den främsta spelupplevelsen och vara nummer ett inom mobilspel. Verksamheten präglas av prisbelönt innovation och stark tillväxt. LeoVegas teknikutveckling sker i Sverige medan den operativa verksamheten är baserad på Malta. Det svenska moderbolaget LeoVegas AB (publ) investerar i företag som erbjuder spel via mobila enheter och datorer samt företag som utvecklar relaterad teknik. LeoVegas har fått stor uppmärksamhet internationellt och har vunnit ett flertal utmärkelser. Bland annat "Nordic Operator of the year", "Mobile Marketing Campaign of the year", "Innovation in Mobile and Tablet of the year" vid internationella EGR Awards. LeoVegas är utvecklat "Mobile-First" och ligger i framkant med den senaste teknologin på marknaden för mobilspel. Med bas i en framstående spelupplevelse, långsiktiga kundrelationer och etableringen av ett starkt varumärke har Bolaget med innovativ, effektiv och datadriven marknadsföring attraherat en kontinuerligt växande kundbas. Mobilspelsbolaget LeoVegas har sedan start visat stark tillväxt varje kvartal. Bolagets aktie är listad på First North Premier och Avanza Bank AB är Bolagets Certified Adviser. Mer om LeoVegas på www.leovegasgroup.com och www.leovegas.com