Lernias reklam belönat med Silverägg

Hösten 2010 lanserades Lernias varumärkeslöfte ”Kompetens gör skillnad” i en kampanj i TV4, Dagens Industri och i digitala kanaler. I kampanjen visar Lernia vikten av rätt kompetens, genom att skoja om inkompetens. Filmerna belönades med ett Silverägg vid årets Guldäggsgala.

Vid årets Guldäggsgala knep kampanj filmerna ett Silverägg i tuff konkurrens med många kända varumärken. Ett Silverägg innebär att Lernia kom på en hedervärd delad andraplats i den prestigefyllda kategorin ”bästa film”. Syftet med Guldäggstävlingen är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt.
- Vi är stolta över att Lernias reklam belönas i detta sammanhang, säger Ida Larsson, ansvarig för Lernias marknadskommunikation. Det visar att man på ett framgångrikt sätt kan kommunicera ett viktigt budskap med humor som verktyg.

För mer information, kontakta

Ida Larsson, marknadskommunikationschef Lernia Tel: 070-327 93 43 e-post: ida.larsson@lernia.se