Nytt bemannningskontor: Lernia Bemanning öppnar kontor i Östersund

Nytt bemannningskontor: Lernia Bemanning öppnar kontor i Östersund Lernia Bemanning expanderar och öppnar ett tredje kontor i Norrland. Förutom i Umeå och Luleå öppnar företaget nu kontor på Frösön i Östersund. - Det finns stor potential för oss i Östersundsområdet och flera av våra konkurrenter är etablerade här. Förutom traditionella bemanningstjänster kan Lernia erbjuda kompetensutveckling, rekrytering och lösningar vid omställning och rehabilitering, säger platschef Mikael Morenius. Lernia Bemanning, dotterbolag till Lernia AB, har funnits sedan 1998 och finns på ett fyrtiotal orter runt om i landet. Företaget erbjuder bland annat bemanningslösningar inom industri, teknik och logistik. Bemanningskontoret i Östersund är beläget i Lernia AB:s lokaler på Lövstavägen 6, på Frösön. Just nu arbetar platschef Mikael Morenius med att kartlägga och bearbeta marknaden, göra kundbesök samt med att rekrytera kompetent personal. - Vi bygger upp kontaktnät med kunder och med personer som kan arbeta som uthyrningskonsulter, säger Mikael Morenius. Det nya kontoret kommer i första hand att verka i Östersund, Krokom och Bräcke. - Här finns många små och medelstora företag och ett flertal verkstadsföretag som är intressanta för oss, säger platschef Mikael Morenius. Lernia Bemanning är Sveriges snabbast växande företag enligt tillväxtlistan som presenterades av tillväxtkonsulten Ahréns och Svenska Dagbladet i maj 2004. Lernia Bemanning anställde över 3 200 personer under 2003 och kom även med på Dagens Industris gasell-lista över de snabbast växande företagen förra året. - Under åren har vi lärt känna industrin och dess problem med tillfälliga produktionstoppar. Vi har goda personliga kontakter med företag och anställda samt har en flexibilitet som gör att vi snabbt kan möta branschens krav, avslutar Mikael Morenius. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Mikael Morenius, platschef i Östersund, 063-14 56 63, 0705-14 60 75 eller Affärsutvecklingschef Christina Frisk, 035-16 99 01, 070-568 53 72. Fakta om Lernia Bemanning Lernia Bemanning AB är Sveriges ledande bemanningsföretag inom industri, teknik och logistik och finns representerat i hela Sverige. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB som är Sveriges största företag inom kompetensförsörjning. Lernia är ett statligt ägt bolag med 2 300 medarbetare och en omsättning på 1,7 miljarder 2003. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040826BIT20250/wkr0010.pdf pdf-version