Aerospace Almedalen 5 juli bjuder på flyg och rymd

Tisdagen den 5 juli är det återigen dags för Aerospace Almedalen.

Bland alla talare märks i år Sveriges första astronaut Christer Fuglesang, rymdminister Helene Hellmark Knutsson och infrastrukturminister Anna Johansson, Vinnovas generaldirektör Charlotte Brogren och Transportstyrelsens generaldirektör Maria Ågren, Svenskt Flygs generalsekreterare Anna Wilson, flygvapenchef Mats Helgesson, ordförande för Rymdstyrelsen Peter Egardt liksom riksdagsledamöterna Rikard Larsson (S) och Edward Riedel (M) från Trafikutskottet.

– Aerospace Almedalen samlar under en dag de centrala svenska aktörerna inom flyg och rymd. Här får vi spännande och nya infallsvinklar på flygets och rymdens viktigaste frågor i dag och i framtiden, säger Per Fröberg, pressansvarig LFV.

Under Aerospace Almedalen finns det självklart tillfällen till intervjuer med representanter för svenskt flyg.

För mer pressinformation vänligen kontakta LFVs presstjänst på telefon 011-19 20 50.

Observera att vi detta år är på ny plats: East Sweden Arena, Strandvägen 4, vid Wisby Strands Verandra.

Program bifogas detta pressmeddelande.