Claes Silfverstolpe ekonomidirektör på LGP Telecom Holding AB

Claes Silfverstolpe ekonomidirektör på LGP Telecom Holding AB. Claes Silfverstolpe har utsetts till Chief Financial Officer för LGP Telecom Holding AB. Närmast kommer Claes Silfverstolpe från Know IT AB där han varit CFO sedan 2000. Claes Silfverstolpe tillträder sin befattning i mitten av maj i år och kommer att ingå i koncernledningen för LGP Telecom Holding AB. Han har en gedigen bakgrund inom IT-, telekom- och tillverkande industri. Claes var CFO på Allgon AB mellan åren 1994 och 2000 samt hade dessförinnan ett antal ledande befattningar inom Atlas Copco koncernen bl a som utlandsstationerad i Chile och Spanien. - Det är mycket glädjande att kunna knyta Claes till LGP Telecom Holding AB. Hans stora kunskap och erfarenhet kommer att vara en värdefull tillgång för bolagets utveckling, säger Bengt Broman. Ytterligare information lämnas av Bengt Broman, tillträdande CEO LGP Telecom Holding AB Phone: +46 8 50 74 8106 Mobile: +46 70 570 10 30 www.lgp.com The LGP Group manufactures telecom products that improve radio coverage, capacity and data transmission speed in mobile communications networks. LGP conducts advanced research and development in the field of integrated radio and RF filter solutions and has production and global marketing and sales. LGP's customers are global network operators and system suppliers within all systems and standards. In its niche, the Group is also a leading contract manufacturer of advanced industrial components. The Group has five production units and about 720 employees. LGP Telecom is listed on the Stockholm Stock Exchange. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00950/wkr0002.pdf