• Liber AB/

Efter #metoo  - här är verktygen du behöver för att hantera kränkningar på arbetsplatsen

Vad menas egentligen med kränkande särbehandling? Vad gör du som chef om du misstänker att det har förekommit? Och hur ska din verksamhet överleva sådana situationer och bli en mer effektiv och mer trivsam arbetsplats? Lagen säger att kränkande särbehandling alltid måste utredas, men exakt vad ska utredas och vem ska sköta utredningen?

" Arbetsplatsen får inte vara en arena för mobbning och kränkningar. Vi vill inte tro att det förekommer, men långsamt har det gått upp för oss att även mogna vuxna människor kan plåga och kränka varandra.”, säger Jehoshua Kaufman.

Om boken:
Mobbning och kränkande särbehandling visar på olika tänkbara orsaker till kränkningar i jobbsammanhang. Med hjälp av checklistor och exempel från verkligheten ger boken en mängd handfasta råd som kan hjälpa dig som chef att hantera känsliga situationer när kränkande särbehandling misstänks eller konstaterats.

Om författaren:
Jehoshua Kaufman är leg psykolog och VD på företagen Mental Tool Box och Malmö Familjekonsulter. Han har tidigare skrivit två böcker, senast I huvudet på en chef, tillsammans med Richard Hagtorn.

Fakta:
Titel: Mobbning och kränkande särbehandling
Författare: Jehoshua Kaufman
Förlag: Liber AB
Utgivningsdatum: 19 januari 2018
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12278-3

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:

Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett

gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och

utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Besök www.liber.se