Kommunikationsklassiker i ny upplaga

Planerad kommunikation är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Denna åttonde, helt omarbetade och uppdaterade upplaga ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer.

”Idag är kommunikation själva navet i hela samhällsdebatten. Alla tycker till om allt, allt färre tycks veta något. Därför är det viktigare än någonsin att ledare och kommunikatörer planerar sin kommunikation noggrant. Det är helt avgörande för att nå affärsmål och skapa rätt relationer med medarbetare och omvärld.”, säger Peter Erikson.

”Boken är en sann klassiker på området och den nya upplagan är uppdaterad med fler praktikfall och exempel. Den har också helt omarbetade avsnitt om bl a omvärldsförändringar, sociala medier och etik/CSR-frågor.”, säger Helga Laurin

Om boken:
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och -strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering. Nya avsnitt berör fällor i kommunikationen samt desinformation och propaganda.

Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.

Om författaren:
Peter Erikson är en av Sveriges mest erfarna kommunikationschefer, med erfarenhet från bland annat TCO och Telenor. Han har också drivit flera av Sveriges största PR-konsultföretag som vd och delägare. Idag arbetar han som konsult inom strategi, ledarskap och förändringsprocesser. Han är ofta anlitad föreläsare och seminarieledare.

Fakta:
Titel: Planerad kommunikation
Författare: Peter Erikson
Förlag: Liber AB
Utgivningsdatum: 2 maj 2017
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12248-6

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:

Jonna Cornell, marknadschef, mobil: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett

gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och

utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Besök www.liber.se

Peter Erikson.