Liber och Driva Eget ger ut bokserie för företagare

Förlaget Liber samarbetar med tidskriften Driva Eget för att stärka svensk företagsamhet. Tillsammans ger de nu ut tre handböcker med över 150 konkreta tips för företagare.

Varje bok ska ge konkreta tips och råd inom relevanta områden för Sveriges företagare, som till exempel skatt, ekonomi, försäljning, marknadsföring och ledarskap. Övergripande tema är ökad lönsamhet. De tre första titlarna i bokserien finns att köpa i nätbokhandeln från och med oktober 2014.

– Företag är människor, och varken företagare eller deras medarbetare kan förstås veta allt. Vi ville ta fram konkreta handböcker för företagare som det ska löna sig att läsa och tillämpa. För att lyckas sökte vi en partner som har närkontakt med företagarvärlden, någon som precis som vi har kunskapsspridning som övergripande mål. Driva Eget blev den perfekta partnern, säger Anders Abrahamsson, förläggare av managementlitteratur på Liber.

– Boksamarbetet med Liber är ett win-win-samarbete som vi rekommenderar i vår tidskrift. När vi premiärsålde böcker på mässan Eget Företag i Stockholm märkte vi att vi träffat rätt i ämnesvalet för de första tre böckerna. Att öka vinsten, sälja mer och sänka skatten är viktigt för landets småföretagare. Bokserien är ett bra exempel på de kringprodukter som vi nu erbjuder på Driva Eget, säger Driva Egets grundare Anders Andersson.

Snabbfakta om de tre första titlarna i bokserien Driva Eget - handböcker för företagare:

Titel: 92 sätt att sänka skatten
Författare: Anders Andersson
Antal sidor: 100
ISBN: 978-91-47-11691-1

Titel: 49 sätt att öka vinsten
Författare: Mikael Carlson
Antal sidor: 124
ISBN: 978-91-47-11692-8

Titel: 22 sätt att sälja bättre
Författare: Ulla-Lisa Thordén
Antal sidor: 118
ISBN: 978-91-47-11693-5
Pris: ca 185 kr inkl moms

För mer information om bokserien kontakta gärna:

Anders Abrahamsson, förläggare Liber, mobil: 070-625 86 25 eller anders.abrahamsson@liber.se.

Anders Andersson, grundare Driva Eget, mobil: 070-536 57 80 eller  anders@driva-eget.se.

För intervju eller recensionsexemplar kontakta gärna:
Edit Künstlicher, presskontakt för Liber, på mobil: 070-818 57 00 eller edit@editk.se.

Liber är ett av Nordens största förlag med en omsättning på 393 miljoner kronor och 119 medarbetare. Liber AB utvecklar, förädlar och distribuerar läromedel, e-läromedel, kurslitteratur och facklitteratur i syfte att på bästa sätt stödja den lärande individen i skolan, högskolan och yrkeslivet. Läs mer på www.liber.se

Driva Eget är en oberoende tidskrift för alla småföretagare. Här finns inspiration och lönsamma råd för alla som ska starta eget eller driver ett småföretag. Tidningen kommer ut åtta gånger om året och har en upplaga på över 17 000 exemplar. Den ägs nu av LRF Media, men grundaren Anders Andersson driver tillsammans med chefredaktören Camilla Björkman tidningen med samma självständighet som från starten 2008. Läs mer på www.driva-eget.se

Snabbfakta

Anders Andersson, grundare tidskriften Driva Eget