• Liber AB/

Med kunden som utgångspunkt för verksamheten, skapar du förutsättningar för ett lönsamt företag

Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer hjälper dig att förstå vad kundresan är, hur man arbetar med kundresor och hur resultatet kan användas. Framför allt vill boken väcka tankar kring kundcentrering och varför det är viktigt!

”För att fokusera på kunden finns inga andra genvägar än att intressera sig för, undersöka och förstå kunden. Det mest effektiva för företaget är att förstå kundresan som konsumenten eller kunden gör i förhållande till det egna företaget, varumärket eller produkten. Utan omfattande insikter om både kunden och kundresan saknas möjlighet till verkligt kundfokus.” säger Margareta Boström

Om boken:
Denna bok hjälper dig att förstå vad kundresan är, hur man kan arbeta med kundresor samt hur resultatet kan användas. Framför allt vill boken väcka tankar kring kundcentrering och varför det är viktigt. Genom insikter i kundresan får man koll på kunden och detta är förutsättningen för kundcentrering.

Om författarna:
Margareta Boström är expert inom konsumentbeteende och arbetar som affärsutvecklare och insightansvarig på en internationellt framgångsrik detaljhandelskedja. Hon har en bakgrund inom projektledning, butikskommunikation och marknadsföring både inom detaljhandeln, den akademiska världen och itbranschen.

Stefan Friberg har lång erfarenhet av försäljning, företagande och entreprenörskap. Han driver en konsultverksamhet med fokus på att få företag att tänka tillsammans med kunden i sina service- och försäljningsintensiva processer.

Fakta:
Titel: Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer
Författare: Margareta Boström, Stefan Friberg
Förlag: Liber AB
Utgivningsdatum: 18/1 2018
Format: Mjukband
ISBN: 978-91-47-12250-9

Jonna Cornell
Marknadschef, Högskola och professionella
jonna.cornell@liber.se

Liber grundades redan 1897 och är Sveriges största läromedelsföretag. Vi har en bred utgivning av läromedel, akademisk kurslitteratur och managementlitteratur som riktar sig till hela utbildningsmarknaden, från grundskola och gymnasium till universitet och högskola och professionella yrkesutövare. Besök www.liber.se