Så lyckades 101 unga entreprenörer

Framgångsrika företagare berättar om hur de lyckades. Här är boken som alla unga entreprenörer behöver, och som alla politiker borde läsa. Inspiration, tips och kloka råd.

Pauline Grindvall är entreprenör, journalist, författare och ambassadör för kvinnors företagande. I sin nya bok 101 unga entreprenörerdrömmar och drivkrafter hos framtidens företagsledare intervjuar hon företagare om deras framgångar och synen på svenskt företagsklimat.

Boken är tänkt som inspirationskälla till alla som drömmer om att starta eget eller växla upp sin verksamhet. Boken ger en unik inblick i hur det är att vara ung företagare i Sverige i dag och riktar sig därmed även till politiker och beslutsfattare.

Det här är en bok om det unga, driftiga Sverige i dag. En bok jag själv saknade som ung entreprenör. Vi behöver fler unga med drömmar och ambitioner som vågar bygga livskraftiga tillväxtbolag, säger Pauline Grindvall.

I boken porträtteras några av Sveriges främsta entreprenörer såsom Linnea Söderling (Smiling Cashew), Rickard Lyko (Lyko.se), Navid Modiri (samhällsentreprenör), Mai-Li Hammargren (Mutewatch), Niklas Adalberth (Klarna), Ida Backlund (Rapunzel of Sweden) och Carl Waldekranz (Tictail).

Förebilder är viktiga, men det är lika viktigt att undanröja strukturella hinder och skapa ett uppmuntrande och inspirerande företagsklimat, fortsätter Pauline Grindvall.

Boken innehåller ett manifest med sju konkreta förslag för att underlätta för framtidens entreprenörer. De handlar om att sänka avgifterna under uppstarten, införa ett CSN för entreprenörskap och förenkla pappersarbete.

För intervju eller recensionsexemplar kontakta gärna: Edit Künstlicher, presskontakt för Liber, på mobil: 070-818 57 00 eller edit@editk.se

Titel: 101 unga entreprenörer – Drömmar och drivkrafter hos framtidens företagsledare
Författare: Pauline Grindvall
Förlag: Liber
ISBN: 978-91-47-11681-2
Antal sidor: 296
Upplaga: 1

Utkommer: 27 januari 2015
Ca. pris: ca 297 kr

#101entreprenörer

Liber är en av Nordens största förlagskoncerner. Vi utvecklar, förädlar och distribuerar läromedel, e-läromedel, kurslitteratur och facklitteratur i syfte att på bästa sätt stödja den lärande individen i skolan, högskolan och i yrkeslivet. Huvudkontoret ligger i Solna på Råsundavägen 18. VD och koncernchef är Jerker Nilsson.

Snabbfakta

Pauline Grindvall