Liberalerna Stockholms läns uttalande i partiledarfrågan

Förbundsstyrelsen för Liberalerna Stockholms län har nu behandlat frågan om nominering av partiledare för Liberalerna.

Under den senaste veckan har föreningarna och medlemmarna i länet fått möjlighet att diskutera och lämna sina synpunkter på vilken av de två kandidaterna de vill se som partiledare för Liberalerna. Förbundsstyrelsen konstaterar att det ser ut att väga jämnt mellan de båda kandidaterna och ser därför inte att vi har stöd för att förorda någon av de båda.

Vi har fullt förtroende för valberedningens arbete med nomineringsprocessen för att komma fram till ett välgrundat ställningstagande. Vi ser att många tar upp frågan om en rådgivande medlemsomröstning och vill därför gärna att valberedningen åter överväger den möjligheten.

Anna-Lena Johansson, förbundsordförande

Presskontakt: