Erik Ullenhag (L) besöker Karlstad 30 november

Liberalernas ekonomisk-politiska talesperson tillika gruppledare Erik Ullenhag besöker måndagen den 30 november Karlstad. Ullenhag kommer göra studiebesök på Paper Province AB, hålla en företagarlunch, besöka förberedelseklasser och ett tillfälligt flyktingboende. Med under dagen är Liberalernas kommunalråd Niklas Wikström.

Media är välkomna att delta under programpunkterna nedan. Möjlighet till enskilda intervjuer finns.

09.30 - 11.00:
Studiebesök hos Paper Province AB.
Sommargatan 101A, Karlstad

11.15 - 12.45:
Företagarlunch med Nima Samani, Ztory, Karolina Nilsson, Handelskammaren, Mats Williams, Innovation Park och Mats Pregler, Karlstads Energi.
Clarion Hotel Plaza, Västra Torggatan 2, Karlstad.

13.00 - 13.45:
Besök i förberedelseklasser på Färjestadsskolan tillsammans med enhetschefen för mottagningsenheten Jenny Gladh och rektor Mikael Nilsson.
Falkgatan 10, Karlstad.

13.50 – 14.30:
Besök i förberedelseklasser på Rudsskolan tillsammans med enhetschefen för mottagningsenheten Jenny Gladh och rektor David Larsson.
Mossgatan 1, Karlstad.

15.00 – 16.30
Fika med Liberalerna i Karlstad i f.d stadshusets om flyktingmottagandet i kommunen. Chefen för mottagning av nyanlända Björn Söderberg medverkar.
F.d stadshusets gamla matsal, Drottninggatan 32, Karlstad.

Adam Alfredsson, pressekreterare (L)