Erik Ullenhag och Birgitta Ohlsson nya talespersoner i Folkpartiet

Erik Ullenhag blir ny ekonomisk-politisk talesperson och Birgitta Ohlsson ny utrikespolitisk talesperson för Folkpartiet. Talespersonerna tillträder omgående.

Erik Ullenhag är idag integrationsminister på Arbetsmarknadsdepartementet. Han har tidigare varit riksdagsledamot och partisekreterare för Folkpartiet samt ordförande för Liberala ungdomsförbundet. Erik är i grunden jurist och har tidigare arbetat på Utrikesdepartementet och som tingsnotarie vid Linköpings tingsrätt.

Birgitta Ohlsson är idag EU-minister och ansvarig för konsument- och demokratifrågor. Hon har tidigare varit riksdagsledamot och ordförande för Liberala Kvinnor samt ordförande för Liberala ungdomsförbundet. Birgitta har varit styrelseledamot i SIDA och i Svenskt Internationellt Liberalt Center (SILC).

Folkpartiets pressjour: 070-854 90 20