Fredrik Malm (FP) ny ledamot i riksdagens arbetsmarknadsutskott

Idag den 6 mars fattade riksdagen beslut om nya utskottsplaceringar för Folkpartiet Liberalerna. Ny ledamot i arbetsmarknadsutskottet är Fredrik Malm, riksdagsledamot för Stockholms stad.

– Fler människor får uppehållstillstånd i Sverige än tidigare och trenden kommer att hålla i sig ett antal år framöver. Det ställer stora krav på myndigheter och kommuner att få etableringen att fungera och hitta bostäder. Det behövs bättre samarbete mellan arbetsförmedling och näringsliv, och ett bättre företagsklimat rent generellt för att fler nya jobb ska skapas, säger Fredrik Malm i en kommentar.

– Jag kommer fortsätta utveckla Folkpartiets arbetsmarknads- och integrationspolitik. Det handlar om att stärka arbetslinjen, förbättra matchningen, värna rut- och rot, reformer för stärkt konkurrenskraft och mycket annat. Regeringen har stora brister i sin arbetsmarknadspolitik som måste synliggöras. Det kan summers som att vi ska satsa mindre på bidrag och mer på att skapa jobb, avslutar Malm.

Folkpartiets presstjänst: 070-854 90 20