Ungas möjligheter i fokus när Nina Larsson (FP) besöker företag i Karlstad

Måndagen den 23 september besöker folkpartiets partisekreterare Nina Larsson tillsammans med Niklas Wikström, kommunalråd och folkpartiets gruppledare i Karlstad, företaget Game Outlet i Karlstad. På plats kommer Larsson och Wikström kommer att ett samtal med företagets VD, Michael Broden, om bland annat ungdomsarbetslöshet och integration.

– Game Outlet är branschledande inom försäljning av tv-spel och en bra förebild gällande att ge unga möjligheten att komma in på arbetsmarknaden. Det är både viktigt och roligt att träffa goda exempel på företag som tar tillvara på den viktiga kompetens som unga människor sitter på, säger Niklas Wikström.

– Socialdemokraternas förslagna chockhöjning av kostnaderna att anställa unga vore ett dråpslag för arbetsmarknaden i Karlstad. Lägger man till Socialdemokraternas kilometerskatt på transporter får man ett recept på arbetslöshet och avbefolkning, säger Nina Larsson.

Tid och plats:
Klockan 13.00 – 15.00