Weimer (FP) ger Shekarabi en spade för brutet vallöfte om fyrspår

Socialdemokraterna har svikit ännu ett vallöfte som gäller Uppsala. I valet utlovades fyrspår mellan Uppsala och Stockholm. Nuvarande civilminister Ardalan Shekarabi talade om att ta första spadtaget för nya spår. I veckan bröts det löftet då det blev klart att regeringen inte satsar på fyrspår mellan Uppsala och Stockholm.

- Många Uppsalabor är besvikna över att vallöftet inte uppfylls och att Socialdemokraterna nu prioriterar annan kollektivtrafik. Det är ett i raden av många brutna vallöften från Socialdemokraterna,  säger Maria Weimer, riksdagsledamot från Uppsala och pendlare.

Folkpartiet i Uppsala län har idag årsmöte och väljer att skänka en spade till civilminister Aradalan Shekarabi.

- Folkpartiet skänker idag en spade till Ardalan Shekarabi, toppnamn på riksdagslistan i Uppsala för Socialdemokraterna och civilminister. Spaden symboliserar hur viktigt det är att första spadtaget för fyrspår tas snarast, säger länsförbundes ordförande Malin Sjöberg Högrell.

- Vi vill därmed påminna om hans löfte om fyrspår. Det finns många besvikna pendlare som trodde på tomma löften, avslutar Maria Weimer.

Maria Weimer, riksdagsledamot från Uppsala (FP)

Folkpartiets pressjour: 070-8549020

Citat