Winbäck (FP) deltar i Luftförsvarsutredningen

Regeringen har beslutat att tillsätta en parlamentarisk kommitté med uppdrag att utreda Sveriges framtida luftförsvar. Utredningen ska analysera och bedöma behoven och förmågan inom luftförsvaret för tiden efter 2040. Christer Winbäck, riksdagsledamot (FP) från Skaraborg, har av regeringen utsetts som ledamot i kommittén.

– Jag är glad över förtroendet, men ödmjuk inför uppgiften, säger Christer Winbäck. Det ska bli lärorikt och intressant att få delta i utredningen och att få bidra till ett framtida starkt luftförsvar.

– Luftförsvaret är en betydelsefull del av Sveriges försvarsförmåga och utgör ett viktigt element i våra internationella försvarssamarbeten. Det är därför av stor betydelse att vi ser över de framtida möjligheterna att behålla det svenska luftförsvaret starkt, och där ser jag vår fina flygflottilj i Såtenäs som en viktig del, avslutar Winbäck.

Christer Winbäck, riksdagsledamot (FP)
070-222 11 38, christer.winback@riksdagen.se

Patrik Lind, politisk sekreterare (FP)
072-541 01 82, patrik.lind@riksdagen.se
______________________________________

Christer Winbäcks hemsida finns här:

Högupplöst bild på Christer Winbäck för fri publicering finns här:

______________________________________

Snabbfakta

Den parlamentariska kommittén med uppdrag att utreda Sveriges framtida luftförsvar beräknas avsluta sitt arbete senast den 31 december 2014. Direktiven till utredningen går att läsa i sin helhet nedan och på regeringens hemsida.