Återkallande pga. risk för bitar av hårdplast i produkten

Artikel:                                                   Sondey Digestive, 400 g

Bäst före:                                              11-2018

EAN                                                        20018931

Problem:
Eftersom det inte kan uteslutas att ovan nämnd produkt kan innehålla små bitar av hårdplast uppmanas konsumenten att avstå från att förtära produkten. Återkallelsen gäller enbart produkten med bäst-före datum 11-2018.

Åtgärd:
Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnt bäst-före datum från marknaden. Butikerna har uppmanats att omedelbart ta bort produkterna från försäljning.

Returnering:
Kunder som köpt produkten ombeds returnera den till inköpsplatsen. Produktens datummärkning framgår av förpackningen.

Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavt kvitto.

Mer information:
Pressansvarig: Linn Hultén +46 733 23 75 36