Lidl släpper kokbok – med personalens recept

Den 18 november kommer Lidls kokbok ut i butik. Recepten är sammansatta av Lidls anställda och råvarorna kommer endast från Lidl.

– Med kokboken vill vi förmedla matglädje och berätta hur mycket vi på Lidl brinner för mat. Vi vill också att kunderna ska få upp ögonen för vår kvalitet och lära känna våra egna varumärken. Dessutom hoppas vi såklart att boken ska inspirera till matlagning och vara en hjälp i köket, säger Hanna Berglund, marknadskoordinator.

I kokboken presenteras Lidls egna varumärken och du möter 29 anställda som delar med sig av sina favoritrecept. Njut av kryddig nürnbergeromelett med korv från Dulano med 95% kötthalt och en härlig gulasch med högrev från Svea Lantkött, kvalitetskött från svenska gårdar.

Bland recepten finns också ingredienser från Lidls eko och Fairtrade-sortiment.
– Just nu satsar vi mycket på att öka försäljningen av våra miljömärkta produkter. I kokboken finns bland annat en god fiskgryta med *MSC-miljömärkt torsk, säger Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig.

Kokboken kommer att finnas till försäljning i Lidls butiker till det förmånliga priset 79.90 kr.

* MSC (Marine Stewardship Council) är en oberoende organisation som verkar för ett långsiktigt hållbart fiske.

Josefine Pettersson, informatör
+ 46 8 5555 7095, josefine.pettersson@lidl.se

Med kokboken vill vi förmedla matglädje och berätta hur mycket vi på Lidl brinner för mat. Vi vill också att kunderna ska få upp ögonen för vår kvalitet och lära känna våra egna varumärken. Dessutom hoppas vi såklart att boken ska inspirera till matlagning och vara en hjälp i köket.
Hanna Berglund, marknadskoordinator.
Just nu satsar vi mycket på att öka försäljningen av våra miljömärkta produkter. I kokboken finns bland annat en god fiskgryta med *MSC-miljömärkt torsk.
Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig.