Lidl Sverige öppnar i Sollentuna Tureberg

Lagom till julhandeln slår Lidl upp portarna till sin första butik i Sollentuna Tureberg. Premiärdagen är den 28 november 2013. Butiken ligger på Tistelvägen 21 och erbjuder ett välfyllt sortiment med mat av bra kvalitet till ett lågt pris.

Den 1 000 kvadratmeter stora butiken ger 15 nya arbetstillfällen.
– Det är med stor glädje som jag tillsammans med mina medarbetare hälsar alla kunder varmt välkomna till vår nya butik i Sollentuna. Jag hoppas att många väljer att ta del av vårt färska kött från svenska gårdar, vår frukt och grönt och det nygräddade brödet, säger John Nyberg, butikschef.

Butiken kommer att erbjuda matvaror av bra kvalitet till ett lågt pris. Förutom svenskt kött kan kunderna se fram emot svenska klassiker som ostar och mjölk från vårt egna märke Milbona samt internationella specialiteter som pasta från Cambino och tyska korvar med hög kötthalt från Dulano. Det kommer också att finnas butiksgräddat bröd och leverans av frukt och grönt varje dag.

I samband med öppningen den 28 november bjuder butiken i Sollentuna Tureberg in till provsmakning och grillning. Det kommer också att finnas fantastiska nyöppningserbjudanden med kraftigt sänkta priser.

Butikens öppettider kommer att vara:
Måndag-fredag: kl 8.00-20.00
Lördag: kl 9.00-18.00
Söndag: kl 10.00-18.00

Josefine Pettersson, informatör
+ 46 8 5555 7095, josefine.pettersson@lidl.se

Det är med stor glädje som jag tillsammans med mina medarbetare hälsar alla kunder varmt välkomna till vår nya butik i Sollentuna. Jag hoppas att många väljer att ta del av vårt färska kött från svenska gårdar, vår frukt och grönt och det nygräddade brödet.
John Nyberg, butikschef.