Lidl Sverige öppnar ny butik i Malmö

Lidl fortsätter sin expansion och öppnar den 10 april en ny butik i centrala Malmö. Butiken ger ett tiotal nya arbetstillfällen och ligger på Torupsgatan 2. Kunderna kan se fram emot varor av högsta kvalitet till bästa möjliga pris.

– Det känns kul att kunna erbjuda malmöborna ännu en riktigt bra matbutik med ett brett och varierat sortiment till ett bra pris. Läget i centrala Malmö gör det möjligt för oss att serva och förenkla för kunderna att hitta bra måltider både till frukost, lunch och middag, säger Johan Borghol, butikschef.

Den drygt 1 000 kvadratmeter stora butiken ger ett tiotal nya arbetstillfällen. Butiken satsar bland annat på butiksgräddat bröd varje dag, ett färskt köttsortiment från Lidls egna varumärke Svea Lantkött samt leverans av frukt och grönt varje dag. Kunderna kan också se fram emot svenska klassiker som falukorv och köttbullar från Enebacken samt internationella specialiteter som pasta från Combino och tyska korvar med hög kötthalt från Dulano.

I butiken kommer också ekologiska varor att finnas.
– Ekologiska bananer, apelsiner, citroner, potatis, äpplen, vindruvor och kiwi är bara några exempel ur vårt ekologiska sortiment. En nyhet är att vi nu också säljer ekologisk mellanmjölk från vårt egna svenska varumärke Ängens samt ekologisk nötfärs från vårt egna svenska varumärke Svea Lantkött, säger Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig på Lidl.

I samband med öppningen den 10 april bjuder butiken in till provsmakning. I butiken kommer det också att finnas fantastiska nyöppningserbjudanden med kraftigt sänkta priser.

Butikens öppettider kommer att vara:
Måndag-fredag: kl 8-21
Lördag: kl 8-19
Söndag: kl 9-19

Josefine Pettersson, Informatör, +46 70-988 16 82, josefine.pettersson@lidl.se

Det känns kul att kunna erbjuda malmöborna ännu en riktigt bra matbutik med ett brett och varierat sortiment till ett bra pris. Läget i centrala Malmö gör det möjligt för oss att serva och förenkla för kunderna att hitta bra måltider både till frukost, lunch och middag.
Johan Borghol, butikschef