Mode för alla: Lidl + Heidi Klum

Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete med en klädkollektion som gör kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar Lidl sitt klädsortiment långsiktigt, och adderar även mångsidighet och moderiktiga trender till kollektionen. Klädkollektionen presenteras på Lidl Fashion Week och kommer att finnas tillgänglig i butiker runt om i Sverige senare i år.

Det är ingen hemlighet att Heidi Klum är en modefantast, designer och trendsättare. Vad som däremot varit en hemlighet fram tills nu är att Heidi är en del av Lidls kommande modeoffensiv. Hon har inte bara lånat ut sitt namn, utan designat en helt egen kollektion åt dagligvarukedjan. Kunder kan se fram emot den exklusiva lanseringen senare i år.

- Jag hoppas verkligen att kollektionen som jag designat för Lidl kommer att uppskattas. Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra! Precis som jag ställer Lidl höga krav på sina fantastiska produkter med bra kvalitet till oslagbara priser. Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med, säger Heidi Klum, designer av kollektionen.

Modesatsningen får långvarigt liv tack vare Lidl Fashion Week – ett långsiktigt koncept genom vilket Lidl kan presentera sitt globala modesortiment. Lidl Fashion Week återkommer internationellt flera gånger om året i Lidls alla butiker, då Lidl exklusivt presenterar sina modekollektioner. Projektet inleds med Heidi Klum.

- Heidi är en fantastisk inspirationskälla som känner sig hemma i världens modemetropoler. Hon sprudlar av energi och livsglädje, men är fortfarande jordnära. Hon är en perfekt matching för Lidl och våra kunder, vi är så glada att presentera hennes kollektion som den första inom Lidl Fashion Week, säger Johannes Fieber, Sverigechef Lidl.

Snabbfakta

Heidi är en fantastisk inspirationskälla som känner sig hemma i världens modemetropoler. Hon sprudlar av energi och livsglädje, men är fortfarande jordnära. Hon är en perfekt matching för Lidl och våra kunder.
Johannes Fieber, Sverigechef Lidl