Lifco förvärvar tyska Wachtel

Lifco har tecknat avtal om att förvärva majoriteten av tyska Wachtel som är en helhetsleverantör av rör-, kanal- och luftschaktsteknik. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Tyskland.

Wachtel omsatte 2016 cirka 2 MEUR och har totalt 14 anställda.

Verksamheten kommer att konsolideras i Proline-koncernen inom affärsområdet Systems Solutions, division Byggmaterial.

Förvärvet kommer inte att ha någon väsentlig effekt på Lifcos resultat och finansiella ställning under innevarande år.

För mer information om Wachtel, besök www.wachtel-ag.de.

Tel 0730 244 872, e-post ir@lifco.se

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 26 länder. Koncernen omsatte 2016 cirka 9 miljarder SEK med en EBITA-marginal på 15%. Läs mer på www.lifco.se