Ascenditurs namnändring till LifeAir registrerad hos Bolagsverket

(NGM: ACND MTF)

De ändringar i bolagsordningen som avser namnbyte och verksamhetsförändring som beslutades på den extra bolagsstämman den 20 december 2016 har nu registrerats och godkänts hos Bolagsverket. Det innebär att Ascenditur AB (publ) per idag har bytt namn till LifeAir AB (publ).

Aktiens kortnamn kommer att ändras till LAIR MTF från och med torsdagen den 16 februari. ISIN-numret förblir oförändrat.

Denna information är sådan information som bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 februari 2017 kl. 14:30 CET.

LifeAir AB (publ), tidigare Ascenditur och dessförinnan Biolight AB, förbättrar människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiva luftrenare för alla typer av miljöer. Produkterna är baserade på två unika och patenterade teknologier. Bolagets aktie är listad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).

LifeAir AB (publ), Mariehällsvägen 37 F, 168 65 Stockholm.
info@lifeair.com     www.lifeair.com