• LifeAssays/

Bolagsstämma (andra kontrollstämman) i LifeAssays AB (publ) beslutar om fortsatt drift av bolagets verksamhet

Efter att styrelsen för LifeAssays upprättat kontrollbalansräkning som utvisat att bolagets eget kapital överstiger det registrerade aktiekapitalet kallade styrelsen, enligt vad aktiebolagslagen föreskriver, till extra bolagsstämma för prövning av om bolaget ska gå i likvidation (andra kontrollstämman).

Vid sådan extra bolagsstämma tidigare idag beslutade aktieägarna, i enlighet med styrelsens primära förslag, att bolagets verksamhet ska drivas vidare.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.