Kitvia, LifeAssays® nya Distributör i Frankrike lägger sin första order

För omedelbar publicering

Maj 24, 2012

IDEON, Lund ⎯ Kitvia har lagt sin första order för referenskunder och tagit det första steget i en lanseringskampanj som skall pågå under senvår/sommar.

“Under den produkt- och säljträning som genomfördes i Frankrike den 15 maj enades vi även om en kampanj riktad mot större veterinärkliniker som skall fungera som våra referenser på den franska marknaden. Genom det arbete vi lagt ner tillsammans med Kitvia under våren med bland annat utvärdering av systemet och kontakter med referenskunder i andra länder har Kitvia nu förtroende för LifeAssays® produkter och jag är övertygad om att vi kommer att se en positiv utveckling för våra produkter i Frankrike.” säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserade på företagets patentskyddade “MagnetoImmunoAssay” teknologi. Företagets mål är att tillhandahålla säkra och robusta system för snabb och korrekt diagnostik inom veterinärmedicin. ”MagnetoImmunoAssay” metoden är ofarlig för patienter, personal och miljön. LifeAssays® teknologi kan även appliceras inom exempelvis sjukvården, processindustrin för tillverkning av mat och läkemedelsindustri. För ytterligare detaljer se www.lifeassays.com

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com