LifeAssays® har nu lanserat sin nya test för akutfasprotein hos katt

LifeAssays® nordiska lansering av en SAA för katt skedde under VeTA dagarna i Malmö helgen 1 och 2 april.  Lanseringen internationellt blir under BSAVA i Birmingham den 6 till 9 april.

”Intresset för vårt nya test för inflammation hos katt är som meddelats tidigare stort. Under den gångna helgen visade vi upp produkten för de nordiska kunderna under VeTA dagarna i Malmö, och vi kan konstatera att intresset håller i sig. Den kommande helgen visar vi SAA i Birmingham under BSAVA. De sista stegen i den interna valideringen görs i dagarna och vi ämnar börja leveransen till kunder inom och utom Norden, i huvudsak då till Kina och Korea, efter Påsk.”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson 46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com