LifeAssays® testsystem används på UW Veterinary care unit at the University of Wisconsin.

Universitetet i Wisconsins veterinärenhet använder LifeAssays® test för CRP hos hund. Beslutet togs i samband med en studie de initierade i juli detta år, där vårt testsystem och hund CRP var en del av utvärderingen.

”Att Universitetskliniken fortsätter att använda testen i rutin och är viktigt för vår satsning i USA. Vi kommer att använda dem som referens i arbetet med lokala kundbesök och naturligtvis i diskussioner med lokala distributörer. Detta visar styrkan i att agera själva direkt på marknaden.”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com