• LifeAssays/

Ny Partner i Litauen. Första ordern lagd på instrument och reagens till ett värde av 3 450 €

Interlux och LifeAssays® har skrivit ett s.k. Letter of Intent där Interlux skall marknadsföra och sälja LifeAssays® produkter i Litauen.

Efter en kort tids diskussioner träffade vi Interlux i samband med Medica i Düsseldorf. Planer för lansering av våra produkter i Litauen lades fast och ramverket för hur vi skall samarbeta det närmaste året sammanfattades i ett s.k. Letter of Intent (LoI). Avsikten är att LoI skall ersättas med ett Distributionsavtal i slutet av 2017. Idag konfirmerade Interlux detta med en order” säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB (publ.)

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för omgående offentliggörande den 27 september 2016 kl. 11.00.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com