Göran Bille - Ny VD och koncernchef för Lindex

Göran Bille - Ny VD och koncernchef för Lindex Till ny VD och koncernchef för AB Lindex har styrelsen utsett Göran Bille, idag VD för H&M Rowells. Göran Bille som haft ett flertal ledande befattningar inom Hennes & Mauritz, har drygt 20 års erfarenhet från klädbranschen. Göran Bille, 49 år, är idag VD för H&M Rowells och har tidigare också varit landschef för H&M i Sverige. Under tio år var han divisionschef för H&M dam och har även varit ansvarig för H&M's kontor i Hongkong samt för inköp och produktion i London. - Göran Bille har en gedigen och bred erfarenhet från klädbranschen. Han har också erkänd förmåga att utveckla och leda medarbetare, vilket är väldigt viktigt i en personalintensiv verksamhet som Lindex, säger Birgitta Johansson-Hedberg, styrelseordförande i AB Lindex. Göran Bille kommer att erhålla en fast årlig lön på 3 360 000 SEK. Han kan även erhålla en rörlig del om maximalt tre månadslöner. Vid eventuell uppsägning av anställningen gäller 12 månaders ömsesidig uppsägningstid. Om företaget säger upp anställningen utgår avgångsvederlag under maximalt 12 månader efter avslutad anställning. Göran Bille är berättigad till pension från 60 års ålder. Pensionsplanen består av en premiebestämd plan, som är 30 procent av lön. CV och foto på Göran Bille finns under Press på www.lindex.com eller på www.waymaker.se Styrelsen AB Lindex (publ) För ytterligare information kontakta: Birgitta Johansson-Hedberg, styrelsens ordförande Mobil: +46(0)702 18 02 83 Göran Bille Mobil: +46(0)70 796 54 05 Ulrika Danielson, Informationschef Tel: +46(0)739 50 05 Mobil: +46(0)709 50 16 13 Conny Karlsson, tf VD och koncernchef Tel: +46(0)739 50 02 Mobil: +46(0)705 21 19 18 Lindexkoncernen består av två butikskedjor: Lindex med 316 butiker på den nordiska marknaden och 30 butiker i Tyskland samt Twilfit med 59 butiker i Sverige, varav 10 drivs som franchisebutiker. Koncernens affärsområden är damunderkläder, damkonfektion och barnkläder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/12/20040712BIT00030/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/12/20040712BIT00030/wkr0002.pdf Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/12/20040712BIT00030/bild.html Bilder

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 480 butiker på 18 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för modeintresserade kvinnor. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.