Lindex förstärker ledningen i Tyskland

Lindex förstärker ledningen i Tyskland Den initiala projektorganisationen för Lindex etablering i Tyskland som bildades i samband med starten våren -98 förstärks nu inför den fortsatta expansionen. En starkt fokuserad driftsorganisation har etablerats under ledning av Anders Jansson, direktör för Lindex International, där Tyskland, Norge och Finland ingår, vid sidan av den nuvarande etableringsfunktionen. Mot denna bakgrund har styrelsen för Lindex Textilvertrieb GmbH, Tyskland, beslutat att utse Füsun Khan till försäljningsdirektör/verkställande direktör för bolaget. Hon kommer från ett flertal ledande befattningar inom detaljhandeln varav kan nämnas landschef för Habitat Tyskland och regionchef Hennes & Mauritz Tyskland. - Genom rekryteringen av Füsun Khan kommer Lindex Tysklandsverksamhet att få tillgång till hennes omfattande erfarenhet och stora kompetens kring att driva starkt konceptuell detaljhandel i kedjeform - säger Anders Jansson i en kommentar till utnämningen. Kahn kommer som försäljningsdirektör/verkställande direktör för Lindex Textilvertrieb GmbH att rapportera till Anders Jansson, chef för Lindex International. Nuvarande projektansvarig i Tyskland, Christer Malmerberg, kommer i ännu högre grad än hittills att kunna fokusera på etableringsfrågor. Alingsås 12 maj 1999 För ytterligare information kontakta gärna: Dir Lindex International, Anders Jansson, tel +46 (0)322-77820, (0)70-550 42 87 vVD/Investor Relations, Leif Larsson, tel +46 (0)322-77734, (0)708-87 77 34 Lindex är en butikskedja med över 280 butiker på den nordiska marknaden och 8 nyöppnade butiker i Tyskland. Koncernens produktområden är damkonfektion, damunderkläder, barnkläder och Lindex Care - kosmetik, kroppsvårds- och hälsoprodukter. Lindex är sedan 1995 noterat på Stockholms Fondbörs. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00100/bit0002.pdf

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 480 butiker på 16 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för modeintresserade kvinnor. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.