Lindex går samman med sina kunder i kampen mot bröstcancer

I oktober går Lindex samman med sina kunder för att stötta kampen mot bröstcancer. Med särskilt designade produkter och ett urval av accessoarer, kommer Lindex samla in pengar till cancerforskning och öka medvetenheten om bröstcancer.

Lindex Pink

Att stötta kampen mot bröstcancer är något vi har gjort i många år, då kvinnan är allt för oss på Lindex och många drabbas. Vi vill göra vad vi kan för att bidra till detta viktiga ändamål och vi är lyckligt lottade att ha medarbetare och kunder som visar ett fantastiskt engagemang för att hjälpa, säger Susanne Ehnbåge, VD på Lindex.

Lindex är stolt partner till Rosa Bandet-kampanjen sedan 2003, en kampanj som förenar Lindex medarbetare och kunder. Med mycket engagemang och stolthet, har Lindex ökar medvetenheten om bröstcancer och tillsammans med sina kunder bidragit med över 116 miljoner kronor till cancerforskning hittills.

I år kommer Lindex att donera 10 procent av försäljningspriset på utvalda accessoarer till cancerforskning. Lindex har även designat ett särskilt armband och en tygpåse där all vinst doneras till cancerforskning. Lindex säljer dessutom årets Rosa band som designats av Bea Szenfeld.

Kampanjen lanseras i alla Lindex-butiker och online vecka 40.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Phone: 46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com