Lindex har tillsatt tjänsterna Ekonomi- och Finansdirektör samt Marknadsdirektör

AB Lindex har idag tillsatt tjänsterna som Ekonomi- och Finansdirektör samt Marknadsdirektör Som tidigare meddelats fastställde AB Lindex styrelse den 22 oktober 1998 en förändring av Koncernledningen. Som Ekonomi- och Finansdirektör har Anders Niklasson utnämnts. Niklasson kommer från SCA Hygiene Products AB där han innehaft befattningen som Divisionscontroller. Han efterträder Leif Larsson, som utnämnts till vice VD och som i huvudsak kommer att ansvara för Investor Relations. Anders Niklasson tillträder sin befattning den 1 mars 1999. Vidare har som Marknadschef Gunnel Simonsson utsetts. Simonsson har varit anställd på Lindex sedan 1991 och kommer närmast från befattningen som Inköpschef Underkläder/Strumpor i AB Lindex med en försäljningsvolym på drygt 1 miljard kronor. För närvarande är Simonsson föräldraledig och tillträder sin nya befattning den 1 februari 1999. Den nuvarande marknadschefen Anders Jansson tar, som tidigare informerats, ansvar för den nya sektionen International i Koncernledningen där verksamheterna i Norge, Finland och Tyskland konsolideras. "Med dessa två rekryteringar skapas intressanta kompletteringar till de ledar- profiler som framgångsrikt hittills ansvarat för sina respektive funktioner" - säger VD Hans Johansson i en kommentar. Alingsås 1998-12-14 AB Lindex För ytterligare information kontakta VD och Koncernchef Hans Johansson tfn 0322 - 777 02, 070 - 541 94 63 vVD Leif Larsson tfn 0322 - 777 34, 070 - 887 77 34 Marknadschef Anders Jansson tfn 0322 - 778 20, 070 - 550 42 87 Lindex är en butikskedja med 278 butiker på den nordiska marknaden och 7 nyöppnade butiker i Tyskland. Koncernens produktområden är damkonfektion, damunderkläder, barnkläder och Lindex Care. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/14/19981214BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/14/19981214BIT00250/bit0002.pdf

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 490 butiker på 18 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för modeintresserade kvinnor. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.