Lindex resultat för första kvartalet förväntas uppgå till cirka 115 Mkr

Lindex resultat efter finansiella poster för första kvartalet 2004/2005 beräknas preliminärt uppgå till cirka 115 (88) Mkr. Lindex fortsätter att minska kostnaderna i den löpande verksamheten. Lägre personalkostnader samt förändrad marknadsföringsmix med tonvikt på butikskampanjer har medfört lägre kostnader. Försäljningen förväntas bli något lägre än föregående år. Fullständig delårsrapport för första kvartalet publiceras som tidigare angivits den 19 januari 2005. AB Lindex (publ)

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 490 butiker på 18 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Mer än hälften av Lindex totala sortiment kommer från mer hållbara källor och Lindex arbetar dedikerat för att nå 80% år 2020. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com