Lindex varumärke registrerat i Ryssland

AB Lindex tillkännager idag att bolaget har per den 23 oktober 2007 förvärvat rätten till varumärket Lindex i Ryssland.

Styrelsen för AB Lindex mottog den 30 september 2007 ett bud på 116 kronor per aktie från finländska Stockmann Oyj Apb, som Lindex styrelse rekommenderar aktieägarna att godta. Stockmanns bud är villkorat av att Lindex förvärvar rätten till varumärket Lindex på den ryska marknaden.

Lindex är en av Europas ledande modevarumärken med cirka 480 butiker på 18 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Mer än hälften av Lindex totala sortiment kommer från mer hållbara källor och Lindex arbetar dedikerat för att nå 80% år 2020. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com