Mats Gärdsell blir ny landschef för Lindex i Sverige

Mats Gärdsell, nuvarande marknadschef på AB Lindex, har utsetts till ny landschef för Lindex i Sverige. Han tillträder sin nya tjänst under våren 2005.

Mats Gärdsell har under cirka 2,5 år varit marknadschef på Lindex. I rollen som marknadschef har Mats Gärdsell lett arbetet med att utveckla och stärka Lindex varumärke, ett arbete som bidragit till en positiv besöksutveckling till Lindex butiker i alla länder. – Sverige är Lindexkoncernens största och viktigaste marknad. Med sin erfarenhet av varumärkesbyggande är Mats Gärdsell en självklar kandidat att, tillsammans med vår Sverigeorganisation, ytterligare förstärka Lindex position på den svenska marknaden, säger Göran Bille, VD och koncernchef på AB Lindex. Mats Gärdsell har stor erfarenhet av varumärkesfrågor, textil detaljhandel samt konceptutveckling på en internationell nivå. Han har bland annat tidigare arbetat på Levi Strauss & Co i Europa, först som marknadschef och sedan som marknads- och licensdirektör. Dessutom har Mats Gärdsell arbetat på Cap Gemini Ernst & Young i Bryssel som konsult inom affärsutveckling och affärsstrategier. Han har även ansvarat för konceptutveckling och lanseringen av KFC’s franchisekoncept i Australien samt arbetat med Exxon koncernen i Australien med detaljhandelsdrift. Rekryteringen av ny marknadschef för AB Lindex har påbörjats. AB Lindex (publ)

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 490 butiker på 18 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Mer än hälften av Lindex totala sortiment kommer från mer hållbara källor och Lindex arbetar dedikerat för att nå 80% år 2020. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com