Penélope Cruz favoriter på Lindex

I den andra kampanjen för Lindex väljer Penélope Cruz ut sina favoriter ur en av vårens kollektioner. På kampanjbilderna bär Penélope själv sina favoritplagg i en avslappnad och skön hemmamiljö.

Denna del av vårkollektionen är inspirerad av latinokulturen med dess rika, färgstarka, sensuella och feminina look. Färgskalan innehåller neutraler som khakigrön, svart, pärlgrå, vit och även andra färger som peppargrön och mandarinrött. Mönsterbilden visar olika djur och djungelprint, fransar och tie dyes. Nyckelplaggen är toppar i olika färger, klänningar och linnen med olika motiv, blandat med sköna linne- och jeansshorts.

- Jag älskar den röda långa maxiklänningen, den är verkligen vacker och väldigt skön att ha på sig, säger Penélope Cruz, modell i vårens kampanjer på Lindex.

- Hollywoodstjärna eller ej här kan alla hitta sina favoriter. En lång strandklänning eller coola shorts med en öppen, stickad topp med en boho glam-bikini under, massor av accessoarer och du har den perfekta looken, säger Nina Starck, Designchef Lindex

Plaggen kommer att finnas i Lindex butiker och på www.lindex.com den 6 Maj.

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.
Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta;

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex
Tel: 46 31 739 50 60
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com