Erika Rönnquist Hoh ny vd på Lindorff Sverige AB

2013-06-27

Pressmeddelande

Erika Rönnquist Hoh tar över som vd för kredithanteringsbolaget Lindorffs verksamhet i Sverige. Erika har tidigare bland annat varit vd på Aktiv Kapital i Norden.

Erika Rönnquist Hoh har en bred erfarenhet som vd och har tidigare haft ledande positioner i företag inom en rad olika branscher såsom IT, bemanning och kredithantering. Hon ska nu leda Lindorff i ett skede där bolaget gjort omfattande organisationsförändringar och hennes huvudsakliga fokus blir att utveckla och stärka Lindorffs kundrelationer och processer.

Vi är väldigt glada att Erika Rönnquist Hoh blir en del av Lindorff. Erika besitter en djup kunskap om vår bransch och hon är en erfaren ledare med förmåga att entusiasmera sina medarbetare. Genom att rekrytera Erika har vi tagit ytterligare ett steg mot Lindorffs långsiktiga mål att vara marknadsledande inom kredithantering i samtliga nordiska länder, säger Endre Rangnes, koncernchef på Lindorff.

Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina nya kollegor på Lindorff utveckla verksamheten när bolaget nu gått in i en ny fas. Lindorff har en imponerande och lång historia inom kredithantering med en erfaren koncernledning och starka ägare. Vi ska bygga vidare på de fina kundrelationer som Lindorff har och ytterligare utveckla arbetet med att säkerställa kundnöjdheten. Jag vill också bidra till att skapa en positiv och framåtriktad kultur i bolaget med den tydliga målsättningen att bli marknadsledande inom kredithanteringstjänster i Sverige, säger Erika Rönnquist Hoh, tillträdande vd för Lindorff Sverige.

Erika är civilekonom från Uppsala Universitet och innehar en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm. Erika tillträder sin tjänst i slutet av juni 2013.

För ytterligare information kontakta:

Ingeborg Dybvig, kommunikationsdirektör Lindorff
ingeborg.dybvig@lindorff.com

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 500 miljoner EUR år 2012, i Sverige omsätter företaget 700 miljoner SEK och har 215 anställda.