Liptons nya tesmaker – så goda att du vill äta upp dem

Report this content

Nu breddar Lipton sitt sortiment av smaksatta teer med tre oemotståndligt goda produkter; Strawberry Cupcake, Blueberry Muffin och Vanilla Caramel. Alla smakerna är inspirerade av svenskarnas favoritfika. Så goda att du vill äta upp dem? Absolut!

Svenskt fika har blivit en exportvara och allt fler går på kondis för att äta muffins, cupcakes och småkakor. Nu presenterar Lipton det ultimata teet inspirerat av svenskarnas favoritbakverk.

– Lipton är kända för att driva utvecklingen framåt med nya och spännande smaker. Nu gör vi det igen. Med Strawberry Cupcake, Blueberry Muffin och Vanilla Caramel vill vi sprida glädje i tehyllan samtidigt som vi fortsätter att servera högsta grad av njutning, säger Pernilla Kvarmans, Senior Nordic Brand Manager för Lipton.

De tre nyheterna tillhör Liptons pyramidteer – löste i portionspåsar. Smakerna är oemotståndligt goda, en kombination av förstklassiga teblad, riktiga fruktbitar och smak av nybakat. Med Lipton Strawberry Cupcake, Blueberry Muffin och Vanilla Caramel blir varje kopp te något alldeles extra.

Strawberry Cupcake är en utsökt blandning av fina gröna teblad, äkta jordgubbar och söt cupcake.

Blueberry Muffin är en unik blandning av förstklassiga svarta teblad, riktiga blåbär och söt muffins.

Vanilla Caramel är en härlig blandning av svarta teblad, bitar av söt kola med vaniljsmak.

Lipton Strawberry Cupcake, Blueberry Muffin och Vanilla Caramel finns i butik från vecka 36 och kostar cirka 17 kronor. Nyheterna finns att köpa i dagligvaruhandeln.

Vill du veta mer eller smaka själv?

Pernilla Kvarmans, Senior Nordic Brand Manager för Lipton, Knorr, Hellmann's, Slotts, Maille, Maizena & Co på Unilever Nordic.
E-post: pernilla.kvarmans@unilever.com tfn: 0709-737607

Ida Nilsson, presskontakt och produktprover
E-post: Ida.nilsson@valentin.se tfn: 0709-134037

Unilever Sverige AB är en del av den internationella Unilever-koncernen. Unilevers produkter är välkända över hela världen. Företaget erbjuder ett stort antal olika konsumentvarumärken, såsom Lipton, Dove, Sunsilk, Via, Becel, KNORR, Milda, Magnum, Carte d´Or och Solero. Läs mer om Lipton på www.lipton.se