Seger för LIQUI MOLY

LIQUI MOLY har för första gången utsetts till bästa motorolja av läsarna till tidningen Sport Auto.

Oktober 2017 – I år lyckades man ta sig till toppen. Tidigare hamnade LIQUI MOLY alltid på en andraplats när läsarna av den tyska tidskriften Sport Auto fick svara på frågan om vilket oljemärket som är bäst. Nu har det medelstora företaget dock lyckats vinna kampen om läsarnas gunst.

– Det är en viktig utmärkelse för oss, säger Peter Baumann, marknadsföringschef på LIQUI MOLY. Inte minst i fråga om en teknisk produkt som motorolja, som sköter sin uppgift i det fördolda i motorn, är det viktigt att användarna kan lita på varumärket. I kategorin bilvårdsprodukter avancerade LIQUI MOLY dessutom från en tredje till en andra plats. LIQUI MOLY:s engagemang inom motorsporten var säkert en bidragande faktor till företagets popularitet bland de motorfrälsta läsarna av Sport Auto.

Läsarundersökningen i Auto Sport är emellertid inte den första som LIQUI MOLY har vunnit. Så sent som i våras korade läsarna av Auto Bild, Auto Motor und Sport, Auto Zeitung och Motor Klassik LIQUI MOLY till Tysklands bästa oljemärke. Att det medelstora företaget kan stå upp mot de stora branschjättarna i läsarundersökningar är ingen tillfällighet enligt Peter Baumann.
– Det är resultatet av det hårda arbete som varje enskild medarbetare lägger ned för att erbjuda förarna absolut toppkvalitet.

Mobile:   +49 151 16207701

Med omkring 4000 olika artiklar erbjuder LIQUI MOLY ett unikt sortiment av bilvårdsprodukter: motoroljor och tillsatser, fetter och pastor, sprejer och rengöringsmedel, lim och tätningsmedel. LIQUI MOLY grundades 1957 och utvecklar och tillverkar sina produkter uteslutande i Tyskland. På hemmamarknaden är företaget obestridd marknadsledare på tillsatser och har utsetts till bästa oljemärke upprepade gånger. LIQUI MOLY leds av Ernst Prost och säljer sina produkter i 120 länder. Under 2016 låg omsättningen på 489 miljoner euro.