Litiums nyemission fulltecknad på mindre än två timmar

Litiums nyemission, som öppnade för teckning idag klockan 15 hos crowdfundingplattformen Pepins, fulltecknades på mindre än två timmar. Det innebär att emissionen nu är avslutad och att bolaget tillförs det maximala emissionsbeloppet 32,5 MSEK.

– Det är självklart roligt och otroligt motiverande att intresset för vår nyemission varit så stort, säger Litiums VD Henrik Lundin. Jag vill välkomna alla nya ägare, de nya storägarna Aktia Fondförvaltning och Fredrik Österberg samt våra befintliga ägare som betyder mycket för oss i vår resa framåt.

För mer information om Litiums aktie: https://www.litium.se/investor-relations

För ytterligare information kontakta:

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Jollyroom och Tingstad är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

www.litium.se

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.